Servei gratuït d’intermediació per evitar els desallotjaments per impagament d’hipoteca

Comparteix-ho amb els teus amics:

Osona ja compta amb un nou servei de mediació hipotecària dirigit a aquelles persones que no poden fer front al pagament de la hipoteca del seu habitatge principal. La iniciativa, impulsada per la Diputació de Barcelona i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, ja està atenent a la comarca deu casos amb l’ajuda del Col·legi d’Advocats de Vic. El vicedegà del col·legi, Antoni Poyato, ha assenyalat que el servei neix amb voluntat “preventiva”, i per això és molt important que aquelles persones que “preveuen” que tindran problemes amb el pagament o que els estan començant a tenir s’adrecin tant als serveis socials, habitatge o consum perquè es pugui estudiar el cas i donar-hi resposta.

942970
ACN Aquest dimarts s’ha presentat el nou servei a la seu del Consell Comarcal d’Osona

El nou Servei d’Intermediació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) vol esdevenir un punt d’informació i assessorament jurídic per a persones que no poden fer front a la hipoteca del seu habitatge principal. Per accedir-hi, els afectats es poden adreçar als serveis socials del seu municipi, a les oficines locals d’habitatge o a les oficines de consum, on s’estudiarà cada cas de forma individual i es concretarà una entrevista amb un advocat del Col·legi d’Advocats de Vic. Hi formen part tots els municipis de la comarca a excepció de Vic, que ja disposa del seu propi servei. La seu es troba a l’Oficina Comarcal d’Habitatge a Vic i es preveu obrir-ne una altra a Manlleu.

El diputat de Benestar Social de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva, ha explicat que un cop dut a terme el contacte entre el lletrat i la persona afectada, l’advocat s’encarregarà d’elaborar una proposta de modificació del deute que serà tramesa a l’Ofideute, de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. L’entitat s’encarregarà de fer la mediació amb l’entitat financera corresponent.

L’objectiu del servei és oferir informació, assessorament i en el cas que sigui necessari també la intermediació amb les entitats financeres per trobar vies de solució als problemes de les persones o famílies que no poden fer front als pagaments de la hipoteca i evitar així, la pèrdua de les seves llars.

El vicedegà del col·legi, Antoni Poyato, ha insistit que el servei vol ser “preventiu” i que en el primer signe d’alerta o neguit que indiqui que serà complicat fer front a la hipoteca, els ciutadans es posin en contacte amb el servei. Segons l’advocat, “la feina que es pugui fer serà molt més efectiva que no si el problema ja està enquistat”.

Amb tot, el servei està obert a tot tipus de problemàtiques relacionades amb el pagament de la hipoteca de l’habitatge principal, per ajudar els afectats a vehicular possibles solucions i evitar que aquestes persones puguin caure en l’exclusió social.

Tot i que de moment a Osona ja estan atenent una desena de casos, Poyato creu que a mesura que el servei es doni a conèixer n’apareixeran més.