Descarregat el certificat de desplaçament en el marc de l’estat d’alarma per la crisi sanitària per la COVID-19

Comparteix-ho amb els teus amics:

S’ha creat un document per acreditar la mobilitat en vehicle per una de les causes autoritzades

El govern ha posat en marxa un nou document que permetrà als ciutadans desplaçar-se durant aquests dies d’estat d’alarma. Aquest certificat d’autoresponsabilitat ja està en marxa en altres països i és per facilitar la feina als agents i acreditar que la mobilitat es fa per una de les causes autoritzades. Entrarà en vigor dilluns 23 de marça les 00.00 h.

S’està treballant amb una aplicació APP per substituir aquest document i sigui de manera digital. Veure, guardar o imprimir el document.

Document en format emplenable (emplenar i imprimir directament)

Preguntes més freqüents

1- Per a què serveix?

Per disposar d’un model de certificat on es declari de forma responsable que l’activitat que s’està fent en l’espai públic és una de les autoritzades per l’estat d’alarma. El seu ús facilita a les policies locals i als Mossos d’Esquadra la comprovació atès que és un format estàndard.

2- És només per a desplaçaments amb vehicle o també a peu?

Per ambdós casos, especialment si el desplaçament és lluny del domicili.

3- És obligatori portar-lo?

No. És un document que facilita la declaració però no és obligatori. Sí que és recomanable.

4- Qui me’l pot requerir?

Només els agents de la policia.

5- Què passa si no el porto i m’atura la policia? Em poden multar per no portar-lo?

No us multaran per no portar-lo. Si no el porteu i us atura la policia haureu de certificar en aquell moment que la vostra activitat s’ajusta a les autoritzades per l’estat d’alarma.

6 -Substitueix el certificat de treball que l’empresa m’ha facilitat?

No. El certificat d’autoresponsabilitat és complementari al certificat de treball que l’empresa us hagi facilitat per al desplaçament al centre de treball. Porteu-los tots dos.

7- On el puc aconseguir?

Es pot descarregar a la web de la Generalitat de Catalunya i del Departament d’Interior. Els Mossos d’Esquadra i les policies locals en tindran còpies impreses. Els establiments autoritzats a l’obertura i els centres de treball també poden disposar de còpies impreses.

8- El puc imprimir i omplir a mà?

Sí.

9- Cal portar-lo en paper o en digital?

El podeu portar imprès o en format digital al mòbil o dispositiu electrònic tipus tauleta.

10- Necessito una signatura digital?

No cal. Es pot fer servir, però no és necessària.

11- La policia es quedarà el document original imprès?

No.

12- Per què hi apareixen només aquestes opcions d’activitat?

Perquè són les que recull el Reial decret que estableix l’estat d’alarma per COVID19.

13- Si una activitat no està especificada, puc indicar-la?

Sí. A l’epígraf “causa de força major o situació de necessitat” podeu especificar altres activitats, sempre que responguin a les circumstàncies d’excepcionalitat justificada.

14- El necessito per sortir breument al carrer com ara a llençar les escombraries, passejar la meva mascota o fer una compra breu al costat de casa?

No, considerant que és per un temps molt breu i al costat del domicili.

15- Cal fer un certificat per cada desplaçament?

Sí, un per cada desplaçament. Si en un mateix desplaçament es fan diverses activitats cal indicar-les totes especificant la destinació més allunyada (per exemple, anar al centre de treball i anar a comprar aliments, marqueu les dues activitats i indiqueu l’adreça més allunyada del lloc d’origen).

16- Puc manipular-lo o modificar el text?

No.

17- Què passa si el que declaro no és cert?

És un fet que es pot sancionar, com també ho és si verbalment es declara un desplaçament que no és cert.