Tercera reunió de No és un Vial amb la Generalitat, dilluns vinent

Comparteix-ho amb els teus amics:

El proper 21 de juny la Plataforma No és un vial, és un carrer es reunirà de nou amb els màxims responsables del Departament de Territori i Sostenibilitat, actualment emmarcat en el Departament de la Vice-presidència i de Polítiques Digitals i Territori, per conèixer les novetats sobre la Variant d’Olot i reiterar la nostra petició de la seva construcció urgent.

Plataforma No és un vial – La reunió serà virtual, i els interlocutors de la Plataforma seran el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, el Director General d’Infraestructures, Xavier Flores, i el titular de Serveis Territorials de Territori i Sostenibilitat de Girona, Pere Saló. Haurà estat organitzada a petició nostra, reprenent el fil passats els esdeveniments electorals, per conèixer de primera mà les previsions de govern en referència a les solucions que vam posar en joc. Al centre, com sempre, hi haurà la nostra petició de prioritzar la construcció de la Variant d’Olot, el lloc on rau el major atzucac del trànsit comarcal d’aquesta Garrotxa tan industrialitzada.

Fora el trànsit de 9t dels nostres carrers!

Eliminar completament els camions de més de 9 tones de davant de les cases de la ciutat, reduir el pas de vehicles pels carrers, i disposar de les infraestructures suficients per implementar la nova mobilitat saludable del segle XXI, són les nostres motivacions. La mancança històrica que Olot suporta resulta inexplicable si s’analitzen les seves particularitats, que sent causa evident de la situació, no entenem que ningú hagi aportat abans per exigir solucions urgents.

Un punt negre enmig d’un mapa verd

Com a capital d’una comarca altament industrialitzada, Olot té una situació orogràfica de vall, i una xarxa de polígons industrials que s’estenen molts quilòmetres a un costat i l’altre del municipi. Així, els camions pesants i els treballadors de més de mil indústries (5 milions de metres quadrats), passen pels carrers olotins, amb aturades i arrancades constants, simplement perquè no hi ha un vial en normes que faciliti aquest enllaç. Això converteix la capital de la verda Garrotxa en un punt negre enmig del mapa. No ens ho mereixem.

Els bons números que econòmicament aporten totes aquestes empreses, tant a propietaris i empleats com als municipis on estan establerts, i a la mateixa Generalitat, signifiquen que resoldre la mobilitat sense que els 35.000 habitants d’Olot hàgim de fer-nos càrrec dels perjudicis del seu transport, sigui un deute prioritari envers els veïns.

Solucions realistes, si us plau!

La gent de No és un vial ja de bon principi hem tocat de peus a terra: fora que tinguem una vareta màgica per traslladar totes aquestes empreses a una altra comarca, l’única solució possible només és una, disposar d’una circumval·lació com tenen tantes i tantes altres ciutats i pobles de Catalunya. Prou de fer dels carrers carreteres. La resposta es diu “Variant d’Olot”, i no és una opció, és una necessitat de primera magnitud perquè la ciutadania de la comarca puguem desenvolupar la nostra vida diària en condicions més dignes i saludables.

Comparteix-ho amb els teus amics: