Tres de cada deu garrotxins han comprat una entrada d’arts escèniques i música a Olot

Comparteix-ho amb els teus amics:

L’ocupació de mitjana va ser del 58% en la temporada regular i es va enfilar fins al 88% al Festival Sismògraf. Un 55% de les entrades es compren a taquilla i un 45% a través d’internet.

L’Institut de Cultura d’Olot va encarregar a l’empresa Teknecultura un estudi que proporciona una visió del volum d’espectacles que es programen a la ciutat i del públic que hi participa. Aquí us presentem un petit resum de les dades referents a la darrera temporada (de setembre de 2017 a juny de 2018), amb algunes de les informacions més significatives o curioses.

Les dades s’han obtingut a través del sistema de venda d’entrades de l’Institut de Cultura d’Olot, i per això inclouen només aquells espectacles organitzats pel mateix Ajuntament i que són de pagament.

L’Institut de Cultura d’Olot, la temporada passada, va posar a disposició dels espectadors un total de 29.221 butaques, i es van vendre 16.917 entrades; es van omplir, per tant, un 58% del total de localitats disponibles. L’ocupació mitjana en els espectacles al Teatre Principal va ratllar el 70%, mentre que a la sala El Torín es va moure entre el 40 i el 50%. Cal tenir en compte que l’aforament de la sala El Torín és molt gran i, per tant, el nombre de localitats disponibles per a la majoria d’espectacles que s’hi porten a terme és molt elevat.

Si hi sumem els espectacles gratuïts, l’any passat 65.000 espectadors van veure els espectacles d’arts escèniques, música, circ i dansa que es van programar des de l’Institut de Cultura d’Olot.

SISMÒGRAF, EL CICLE AMB MÉS OCUPACIÓ!

El festival Sismògraf és el cicle que va presentar un percentatge més elevat d’ocupació en els seus espectacles de pagament, amb un 88% en la passada edició i un 90% en l’anterior. Es tracta d’unes xifres extraordinàriament elevades, que indiquen una molt bona salut i un gran interès per la programació d’aquest festival.

QUAN I COM ES COMPREN LES ENTRADES?

– Les entrades es compren, de mitjana, 33 dies abans de l’espectacle.
– Un 55% es compren a taquilla i un 45%, a través d’internet.
– La franja en què hi ha més vendes en línia és la que va de les 10 a les 11 del matí, entre dimarts i divendres.

De setembre de 2017 a juny de 2018 van comprar entrades d’Olot Cultura uns
3.200 clients diferents. A través d’uns càlculs aproximats, s’estima que unes
12.000 persones úniques van assistir a algun dels espectacles de la temporada passada.

D’ON SÓN ELS USUARIS D’OLOT CULTURA?

Pel que fa al públic de la resta de la província, un percentatge molt elevat és d’altres pobles de la comarca de la Garrotxa. I, de l’11% de la resta de Catalunya, una part molt destacable són espectadors del Sismògraf.

Un estimació indica que el nombre d’espectadors olotins se situa en uns 3.640, cosa que suposa un 10% de la població de la ciutat. És a dir, un 10,7% dels habitants d’Olot van gaudir d’algun dels espectacles de pagament organitzats per Olot Cultura la temporada passada.

COM SÓN ELS USUARIS D’OLOT CULTURA?

Un 66% dels usuaris van venir només un cop durant la temporada passada. Un 15%, dos cops, i un 19% hi va assistir tres vegades.

El públic més fidel, entenent-lo com aquell que compra algun tipus d’abonament, representa entre un 7% i un 8% del conjunt de clients, que adquireixen un 30% del total de les entrades venudes. D’aquests, dos terços són dones i quasi el 80% resideixen a Olot.