Turisme Garrotxa defineix les noves estratègies per un model de turisme sostenible i responsable

Comparteix-ho amb els teus amics:

La nova Junta de Govern de Turisme Garrotxa ha definit els eixos estratègics per continuar desenvolupant un model de turisme sostenible i responsable a la comarca

La previsió d’ocupació total a la Garrotxa pel proper pont de la Puríssima, s’estima que serà d’un 80%

Representants de la nova Junta de Govern de Turisme Garrotxa, encapçalada per la seva presidenta Maria Vidal, han exposat els eixos estratègics que seguiran per continuar desenvolupant un model de turisme sostenible i responsable a la comarca. Aquest model, combina el respecte pel medi ambient, la població local i el desenvolupament econòmic.

Maria Vidal ha destacat que la nova estratègia amb la qual s’està treballant contempla accions de desenvolupament turístic sota els principis de la carta Europea de Turisme Sostenible – iniciada l’any 2001 i fins a l’actualitat- juntament amb els 17 ODS, i sempre tenint en compte els vectors econòmic, social i mediambiental, i promovent el treball en xarxa i de forma col·laborativa entre el sector públic i el privat.

Pel que fa al desenvolupament econòmic del sector turístic, es continuarà treballant per la millora de la qualitat de l’oferta turística, formant i acompanyant a les empreses del sector per la millora de la seva competitivitat. També es volen crear productes específics, que permetin descobrir i comprendre el territori, pensats per al públic nacional i l’internacional; aquest darrer representa un total del 27,8% dels visitants. El sector turístic és molt transversal a nivell d’ocupació a la comarca. Així ho ha afirmat Gerard Xifra, president de l’AHLG i vicepresident de l’entitat, ja que una de cada quatre persones treballa directa o indirectament en el turisme.

El patrimoni natural, cultural i gastronòmic és un dels eixos d’aquest pla d’actuació. Des de l’entitat es vol posar en valor aquest patrimoni a través de propostes i equipaments que permetin gestionar, ordenar i diversificar el flux de visitants, sobretot de les zones més freqüentades en moments puntuals. Així com promoure la mobilitat suau a la comarca. Xavier Puig, director del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i membre de la junta de govern, ha esmentat el projecte del nou tram del carril bici entre Olot i Can Blanc (Santa Pau) o la xarxa de camins d’Itinerànnia com a exemples que permeten aquest tipus de mobilitat.

Entre les línies d’actuació, l’entitat també fa una aposta pel respecte a la població local, oferint activitats educatives per als participants locals com per als forans. Werner Estellé, president de l’Agrupació de Cases de Colònies i membre de la nova junta, ha destacat que a través d’aquestes ofertes pedagògiques es podran crear nous filons d’ocupació com empreses d’activitats o guies de natura i cultura.

L’ocupació turística a la Garrotxa creix respecte el 2018

L’ocupació turística a la Garrotxa prevista pel proper cap de setmana, coincidint amb el pont del 6, 7 i 8 de desembre, correspon a un 80% i es preveu superior a l’any passat. Com s’ha destacat des de l’entitat, aquest nivell d’ocupació és puntual, coincidint amb les dates festives, però les dades mitjanes d’ocupació durant el mes de desembre es situen al voltant del 40%.

Entre les dades d’ocupació, els turistes segueixen escollint les cases de turisme rural en primera opció, amb una previsió d’un 97% d’ocupació, seguides dels apartaments i habitatges d’ús turístic, que arriben fins a un 95% incrementant 30 punts respecte l’any passat. Els hotels i pensions (91%), els càmpings (70%) i les cases de colònies i albergs (50%) també augmenten les dades d’ocupació respecte fa un any.

Des de Turisme Garrotxa es valora molt positivament la programació de nombroses activitats des dels diversos municipis, moltes d’elles relacionades amb la festivitat nadalenca, però també visites guiades, fires o festivals.

Turisme Garrotxa premiat per a la innovació en accions promocionals i de comercialització

A principis del 2020 Turisme Garrotxa rebrà un guardó del turisme de Catalunya en l’àmbit de la innovació en accions promocionals i comercialització, pel servei d’Innovació i Producte i el catàleg d’Experiències Garrotxa. El Diploma Turístic de Catalunya és el reconeixement a la institució, corporació, entitat o establiment que hagi destacat per la seva activitat en favor del foment del turisme a Catalunya i a la internacionalització de la nostra destinació. Aquests guardons tenen com a objectiu reconèixer l’esforç i la dedicació en favor del turisme i ser un instrument per estimular comportaments professionals i actuacions que col·laborin a millorar la imatge turística de Catalunya i dels serveis turístics.

Des de l’any 2001, Turisme Garrotxa aplica la Carta Europea de Turisme Sostenible amb la participació del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (PNZVG). L’any 2017 les dues entitats van iniciar l’aplicació de la tercera fase CETS amb l’objectiu d’acreditar les agències de viatges, per a poder desenvolupar una oferta de productes especialitzats i sostenibles.

Des de llavors, Turisme Garrotxa compta amb el servei d’innovació i producte per crear diferents productes turístics amb la sostenibilitat com a factor transversal i comercialitzar-les a través de les agències de viatges acreditades. D’aquest treball en van sortir 10 paquets turístics, recollits en el catàleg “Experiències Garrotxa Incoming”, adaptats a les necessitats de cada client, de temàtiques diferents i certificats amb la CETS, convertint-se així en el primer catàleg turístic amb aquesta certificació a l’estat.

Aquesta catàleg, que juntament amb el servei ha proporcionat el guardó a Turisme Garrotxa, és l’eina principal que té l’associació turística garrotxina per informar als operadors turístics internacionals que s’atenen a través de l’Agència Catalana de Turisme o del Patronat de Turisme Costa Brava – Pirineu de Girona.

Info: Turisme Garrotxa