Un dels pilots de l’avió de Germanwings va sortir de la cabina abans de l’accident i no va poder tornar entrar

Comparteix-ho amb els teus amics:

Un dels pilots del vol de Germanwings que dimarts es va estavellar als Alps va sortir de la cabina abans de l’accident i no va poder tornar entrar, segons publica el ‘The New York Times’, que cita una font militar que participa en les investigacions sobre el sinistre. Abans de sortir de Barcelona, els dos pilots van mantenir una conversa “molt distesa” i es desconeix perquè un d’ells va haver de sortir de la cabina. “El que sí és segur que és que a la part final del vol, l’altre pilot estava sol dins de la cabina i no va obrir la porta”, afegeix aquesta font militar. En la gravació, primer es pot sentir com el pilot que es queda fora truca suaument a la porta i com després intenta esbotzar-la.

Segons la informació de ‘The New York Times’, les gravacions revelen que a l’interior de la cabina de l’aparell de Germanwings no va haver-hi mostres de cap activitat abans de caure als Alps Francesos i que tot i el descens des de 38.000 peus en uns deu minuts, aquest va ser “gradual”, fet que fa pensar que el motor no va patir cap avaria important.

Tampoc en aquest instant, es va apreciar cap comunicació entre el pilot entre l’aparell i els controladors ni cap senyal d’alarma. La darrera senyal que va emetre l’avió va ser a les 10:40 hores, quan el radar va donar la seva situació abans d’estavellar-se i aleshores es trobava a 6.175 peus d’alçada. De fet, una de les grans incògnites de la font d’aquest rotatiu és per què l’aparell no va alertar d’aquest descens inusual.

D’acord amb la versió del militar francès, la manca de comunicació dels pilots durant el descens no és normal i avisa que no es pot determinar si el seu silenci va poder ser deliberat. A més, adverteix d’un fet que veu “molt estrany”, com és el llarg descens de l’aparell que unia Barcelona i Düsseldorf a una velocitat normal i sense emetre cap comunicació, malgrat que les condicions meteorològiques eren bones.

Per la seva banda, l’Oficina d’Investigació i Anàlisi per a la Seguretat de l’Aviació Civil francesa (BEA) va declinar aquets dimecres pronunciar-se sobre aquestes gravacions a la cabina al·legant que la investigació està en curs. El seu director, Rémi Jouty, ja va advertir que les investigacions es podien allargar mesos o inclús anys.

Els equips de rescat van trobar aquest dimecres “la carcassa de la segona caixa negra” de l’avió de Germanwings estavellat als Alps, però “no el seu contingut”, segons va anunciar el president francès, François Hollande. La primera va ser localitzada aquest dimecres al matí en mal estat, però se’n van poder extreure els arxius d’àudio que han de permetre aportar els primers elements per a la investigació que ha d’aclarir per què l’avió va caure.

Barcelona (ACN)

Comparteix-ho amb els teus amics: