Una escola modifica els horaris de dos cursos per fer el 25% de classes en castellà que exigeix un jutge

Comparteix-ho amb els teus amics:

L’escola Santa Isabel de Sant Cugat del Vallès presentarà dilluns davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) una proposta de modificació d’horaris dels grups de P4 i de 3r de Primària per complir amb el 25% de classes de castellà que li exigeix el tribunal. La situació ve provocada per la denúncia d’una família que l’any 2009, quan va matricular el seu primer fill, va portar el centre als tribunals. Ara el TSJC ha emès un auto de mesures cautelars al que l’escola s’adaptarà fent algunes matèries en llengua castellana. La directora del centre, Maria Reina Montoro, ha explicat que dijous es va informar els pares de les novetats i que la sensació generalitzada va ser de “molta sorpresa”.

Un nou conflicte lingüístic a les aules catalanes ha acabat als jutjats per la denúncia d’una família que demana l’escolarització en castellà dels seus fills. “Quan van fer la matrícula el 2009 la família ja va fer la demanda i en aquell moment se’ls concedeix la comunicació de l’escola amb la família en dues llengües”, explica la directora del Santa Isabel de Sant Cugat.

Fins ara, diu, en cap moment la situació d’aquesta família havia afectat per a res a la resta de l’escola i d’alumnes. Pròximament, però, es preveuen canvis en els horaris de dos cursos. La família denunciant té un fill a 3r de Primària i un altre a P4 i l’escola es veu obligada ara a adaptar els horaris perquè un 25% de les classes siguin en castellà.

A P4 ja es feien en castellà les hores de Teatro y Cuento. La proposta de l’escola per adaptar-se a la interlocutòria del TSJC és ampliar l’horari amb dues hores de Psicomotricitat, dues hores de Comunicació i Llenguatge, una hora de Coneixement de l’Entorn i mitja hora de Coneixement d’un mateix.

Pel que fa al tercer curs de primària, la proposta que es durà al TSJC és la d’aprofitar el desdoblament de les classes de castellà per tal que un dels tres grups de desdoblament faci la matèria en castellà, mentre que els altres grups la continuaran fent en català. Tots aquests canvis es van explicar dijous als pares.

“Molts pares van mostrar el seu suport a l’escola i saben que el projecte lingüístic és amb el català com a llengua vehicular”, afirma la directora del centre, Maria Reina Montoro. Tot i això, assegura que la prioritat és ara mantenir “el bon clima i la bona entesa” que ha caracteritzat l’escola i que cap nen se senti discriminat per cap motiu, ni de llengua, ni de religió, ni de raça.